FESTIVAL DE CINE ASTURIANU

martes, 26 de febrero de 2013

8u FESTIVAL DE CINE ASTURIANU dedicáu a Frank Braña





El actor Frank Braña será la figura del mundo del cine homenajeada en la 8a edición del FESTIVAL DE CINE ASTURIANU que entregará sus premios en una Gala el próximo 17 de abril en el Teatro Filarmónica de Oviedo. El actor allandés no pudo recibir el Premiu d'Honor del Festival de Cine Asturianu en vida ya que falleció en 2012 a los 78 años de edad luego de una larguísima carrera como actor en la que rodó casi unas 170 películas en todo el mundo y antes de poder recibir el Premiu y el homenaje del Festival. Por ello el FESTIVAL DE CINE ASTURIANU realizará por primera vez en esta 8a edición un homenaje póstumo, el homenaje que tenía previsto ofrecerle en un principio ya que es costumbre que la figura homenajeada entregue los premios principales del Festival.

Frank Braña nació en La Puela d'Allande en 1934 y después de unos modestos inicios en el cine como actor especialista de escenas peligrosas llegó a convertirse en todo un mito del cine en películas de acción, aventuras y western. Uno de los últimos trabajos de Frank Braña fue un papel en el cortometraje "Carla" de los hermanos Prada que fue nominado a los Premios del Festival de Cine Asturianu hace algunos años.

El Festival de Cine Asturianu invita a todos los amantes del cine a asistir y a participar en esta 8a Entrega de Premios y a sumarse también al merecido homenaje que Asturias debe a este gran actor recientemente fallecido.
 
 
El 8u FESTIVAL DE CINE ASTURIANU celebrará su Gala de Clausura y Entrega de Premios el próximo miércoles 17 de abril de 2013 en el TEATRO FILARMÓNICA de Oviedo. El evento que será público tendrá lugar a partir de las 8 de la tarde. En la Gala intervendrán personalidades del mundo del cine y el espectáculo y en ella se dará a conocer los miembros del jurado de esta 8a Edición. El FESTIVAL DE CINE ASTURIANU cambió sus bases este año y por ello concederá por primera vez tres premios principales a los mejores cortometrajes además de los premios al mejor actor, mejor actriz, mejor documental, mejor película y un premio de honor.

 



Frank Braña, una vida de cine


Xaviel Vilareyo y Villamil


El FESTIVAL DE CINE ASTURIANU dedica la octava edición al actor allandés recientemente fallecíu Frank Braña. Francisco Braña Pérez nació en 1934 en La Puela d’Allande, fíu d’un guardia civil, los constantes destinos del padre lleváronlu per residencies en Negueira, Fonsagrada, Ozcos, Doiras, Navia, L.luarca y Xixón. En Navia contactó col cine pues de nenu acudía al Cine Fantasio, que sigue conservándose milagrosamente, y pa entrar gratis trabayaba d’ayudante. Con trece años trabaya na construcción en Xixón, nel túnel de Noreña y en La Camocha. Cesa en 1954 pa ingresar na Guardia Civil pero por silicosis ñégase-y la entrada. Deprendió a manexar, inglés y boxéu. Empezó faciendo pequenos papeles d’extra como especialista nel cine pola fortaleza física. En Madrid consigue un papel na película de Gonzalo Delgrás Café de Chinitas (1960) gracies a l’amistá con Margarita Delgrás que lu recomienda pa los Estudios Bronston onde supera una prueba pa Rei de reis como doblador d’escenes peligroses. Nun sabía montar en caballu pero yá s’apañaría. Ganaba 550 pesetes diaries, munchísimo, y nin siquiera salía nos créitos. Adopta’l nome de Frank Braña. Sabiendo inglés, un gayasperu físicu y unos impresionantes güeyos claros abrieron-y les puertes a producciones estranxeres rodaes n’Hespaña, de vaqueros o históriques. Xunta trabayos suyos onde sólo aparecía como especialista como El Colosu de Rodes, onde conoció a Sergio Leone, les primeres películes suyes acreditaes como actor fueron Los corsarios del Caribe (1961), Horizontes de Lluz (1962), Xuegu d’homes, Perséu l’invencible, Robaron una estrella, Los conquistadores del Pacíficu (1963), La carga de la policía montada, Los siete bravísimos, Brandy, L’home de la dilixencia, Los rurales de Texes, La tumba del pistoleru, Fuerte perdíu (1964), Joaquín Murrieta, Jandro, L’últimu mohicanu, La frontera de Dios, Tierra de fuéu, Adiós gringu, Una tumba pal sheriff (1965), Xugando a morrer, Mestizu, Dos contra Al Capone, El ranchu malditu (1966), Silenciu, El preciu d’un home, L’home que mató a Billy’l Neñu, Una bruxa ensin escoba, Un home vino pa matar, Dios perdona... ¡yo, non!, Cara a cara, Sugar Colt (1967), Quince hores pa un asesín, Dos homes van morrer, La hora del coraxe, Quiérolu muertu, Persecución hasta Valencia, El sabor del odiu, Comandos, El secretu del capitán O’Hara (1968), La residencia, El zorru xusticieru, Santu frente a la muerte, La moza del Nilo, Ensin aliendu, El proscritu del ríu Coloráu, Garringu, Johnny Ratón, La muerte d’un presidente, Los diaños de la guerra (1969). Participó na triloxía de Sergio Leone: Por un puñáu de dólares, La muerte tenía un preciu y El buenu, el feu y el malu.

A partir de 1970 el so nome aparecerá ya siempre destacáu. Nos años 1970 participó en 59 películes con Guiliano Carnimeo, Mario Bianchi o Leon Klimovsky y en westerns de José Antonio de la Loma, Rafael Romero Marchent o Juan Bosch qu’almiraron a Hollywood. Participa en Nicolás y Alexandra (1971) en Delirios de gandura (1971) y nun capítulu de Curro Jiménez tituláu La trampa.

Llueu vendríen más películes como Duelo a muerte;Yo, el Vaquilla o Misteriu na islla de los monstruos ésta con escenes rodaes en Outur. Rueda tamién comedies como Don Xuan el mio queríu pantasma y episodios de La casa de los enguedeyos o Los lladrones van pa la oficina. Los últimos trabayos fueron en L’hibiernu de les anxanes, Maestros, Tiovivu, Carla, y dos episodios de la serie Martes de Carnaval.

Frank Braña rodó unes 167 películes en cinco continentes. Non toes fueron actuaciones destacaes. Munches veces el so papel consistía en cayer del caballu o morrer al principiu la película. Por ello ye l’actor que más veces morrió nes películes, unes 164 veces y unes quinientes actuaciones como especialista. En Golpe de mano (1970) representaba un dinamiteru asturianu que-y dio fama internacional. Otru éxitu foi Perros cayexeros. Trabayó con Clint Eastwood, William Holden, John Carradine, Lex Barker... Rechazó un papel con Pedro Almodóvar. Siempre quiso rodar un guión suyu sobre la postguerra nos montes de la so querida Asturies. Morrió en Collado Villalba en 2012 aquexáu de la so eterna mala salú de fierru. El 8u FESTIVAL DE CINE ASTURIANU dedicará-y un sentíu homenaxe póstumu el próximu 17 d’abril nel Teatru Filarmónica, na Gala d’Entrega de Premios, que nun pudo celebrase en vida del actor debío al so repentín fallecimientu.



 
 
 
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario